Program Nauczania
Szkoła przyszłych profesjonalistów!
Uczymy języków Scratch, Stride, Java, Python, C#, Java Script, programowania aplikacji mobilnych i sztucznej inteligencji
Scratch
Scratch to edukacyjny język obiektowy, stworzony jako środek do nauczania dzieci i młodzieży (od 8 lat wzwyż) podstaw programowania oraz środowisko programistyczne służące do tworzenia i uruchamiania programów w tym języku.
Cel: Podstawy programowania z wykorzystaniem języków blokowych, tworzenie gier 2D
Środowisko programistyczne Scratch
- Zmienne oraz typy danych: liczbowe, logiczne, kolekcje
- Wyrażenia algebraiczne
- Instrukcje iteracyjne
- Instrukcje warunkowe
- Elementy programowania wielowątkowego
- Programowanie zdarzeniowe
- Elementy grafiki komputerowej i animacji
- Zagadnienia fizyki:
● kolizje
● ruch jednostajny, jednostajnie przyśpieszony i grawitacja - Elementy algorytmiki
- Projektowanie i implementacja rozbudowanych aplikacji i gier w Scratch
Java
Technologia Java to podstawa projektowania niemal każdego rodzaju aplikacji sieciowej - stanowi ogólnoświatowy standard wykorzystywany przy tworzeniu aplikacji dla urządzeń mobilnych, aplikacji wbudowywanych, gier, zawartości i treści internetowych.
1 moduł
Cel: Podstawy programowania obiektowego, tworzenie gier 2D
Wprowadzenie do języka Java i środowiska programistycznego Greenfoot
- Typy danych
● typy prymitywne i obiektowe
● klasa, obiekt i referencja
● tablice i listy - Obiektowość w Javie
● obiekty i klasy
● atrybuty i metody klasy
● konstruktory
● hermetyzacja - Instrukcje warunkowe
- Blokowość kodu i zakres widoczności zmiennych
- Wyrażenia algebraiczne i operatory logiczne
- Instrukcje iteracyjne
- Operatory inkrementacji i dekrementacji
- Podstawowe wzorce projektowe
- Projektowanie i implementacja aplikacji w środowisku Greenfoot
● algorytmy i struktury danych
● rozbudowane gry 2D
● zagadnienia fizyki gry
2 moduł
Cel: Zaawansowane zagadnienia programowania w języku Java
- Struktury danych
● listy linkowane
● kolejki - Programowanie obiektowe (Object Oriented Programming)
● dziedziczenie i kompozycja (relacja IS oraz HAS)
● modyfikatory dostępu (private, public) oraz zasady hermetyzacji
● metody abstrakcyjne
● polimorfizm metod (przedefiniowanie metod w podklasach)
● zasady budowania struktur obiektowych - Algorytmika
● zasady budowania algorytmu
● algorytmy warunkowe i iteracyjne - Wzorce projektowe (Design Patterns)
● kreacyjne - sposób tworzenia obiektów
● strukturalne - zależności miedzy obiektami
● behawioralne - zachowanie współpracujących obiektów - Zagadnienia fizyki
● kolizje
● ruch jednostajny, jednostajnie przyśpieszony i grawitacja - Projektowanie i implementacja rozbudowanych aplikacji
C#
C# jest wysokopoziomowym, zorientowanym obiektowo językiem programowania ogólnego przeznaczenia, który jest odpowiedzią Microsoftu na Jave. C# jest ścisłe zintegrowany z platformą .NET, która jest zarówno frameworkiem jak i środowiskiem uruchomieniowym.
1 moduł
Cel: Aplikacje desktopowe systemu Windows
- Wprowadzenie do C# oraz środowiska Visual Studio
● Tworzenie aplikacji konsolowych
● Tworzenie aplikacji z interfejsem użytkownika GUI - Algorytmika w C#
● Algorytmy grafowe
● Algorytmy rekurencyjne
● Programowanie funkcyjne
● Wzorce projektowe
2 moduł
Cel: Tworzenie gier 3D w C# i Unity 3D
- Wprowadzenie do środowiska UNITY 3D
● Pojęcie sceny, kamery, światła
● Komponenty skryptowe w C#
● Operacje w przestrzeni 3D
● Aspekty fizyki gry - Tworzenie gier 3D w środowisku Unity
● Elementy Sztucznej Inteligencji (AI)
Stride
Stride to nowy sposób szybszego pisania kodu podobnego do języka Java bez ciężaru błędów składniowych. Łączy on zalety edycji blokowej (Scratch) i edycji tekstowej (Java) w nowy styl programowania.
Cel: Podstawy programowania z wykorzystaniem języków tekstowych, tworzenie gier 2D
Wstęp do języka Stride i środowiska programistycznego Greenfoot
- Porównanie Scratch i Stride
- Środowisko, Scena i aktorzy
- Typy danych
- Operacje tekstowe
- Instrukcje warunkowe
- Blokowość kodu i zakres widoczności zmiennych
- Wyrażenia algebraiczne i operatory logiczne
- Instrukcje iteracyjne
- Fizyka gry
- Implementacja gier w Stride
Python
Python to język programowania wysokiego poziomu ogólnego przeznaczenia, o rozbudowanym pakiecie bibliotek standardowych, którego ideą przewodnią jest czytelność i klarowność kodu źródłowego. Jego składnia cechuje się przejrzystością i zwięzłością.
1 moduł
Cel: Algorytmika, architektura systemów komputerowych
- Wprowadzenie do Pythona oraz środowiska PyCharm
● Porównanie Java, C# i Python
● Podstawy składni
● Wbudowane typy danych oraz instrukcje sterujące
● Kolekcje
● Programowanie obiektowe - Algorytmy i struktury danych w Python
● Algorytmy z elementami kombinatoryki
● Algorytmy z elementami kryptografii
● Programowanie funkcyjne
● Operatory lambda
● Algorytmy sortowania
● Algorytmy rekurencyjne
● Zadania konkursowe i olimpijskie - Struktury danych
● Listy, Zbiory, Słowniki, Tuple
● Typy mutowalne i niemutowalne
● Kolejki (FIFO) i Stosy (LIFO) - Programowanie równoległe
● Procesor (CPU) a rdzeń (CORE)
● Proces a wątek w systemie operacyjnym
● Ograniczenia w zrównoleglaniu przetwarzania
● Algorytmy wykorzystujące wielowątkowość - Aplikacje Windows w Python
● Tworzenie aplikacji graficznych z wykorzystaniem biblioteki Turtle
● Tworzenie aplikacji użytkowych z wykorzystaniem biblioteki Pygame
● Tworzenie gier z elementami AI
2 moduł
Cel: Architektura oprogramowania- budowa systemu typu CRUD
- Architektura oprogramowania
- Architektura aplikacji trójwarstwowych
- Aplikacje CRUD
- Wprowadzenie do frameworku Django
- HTTP vs HTML
- Protokół HTTP: metody GET, POST oraz kody błędów
- Tworzenie stron HTML z wykorzystaniem skrypletów oraz szablonów stron
- Tworzenie struktur bazodanowych
- Tworzenie aplikacji CRUD w Python i Django
Java Script
JavaScript, w skrócie JS to skryptowy oraz wieloparadygmatowy język programowania, stworzony przez firmę Netscape, najczęściej stosowany na stronach internetowych.
Cel: Budowa wielowarstwowych systemów ("Full stack development") z wykorzystaniem języka JavaScript
- Wprowadzenie do języka HMTL/CSS
- Wprowadzenie do języka JavaScript
● instrukcje i struktury danych
● programowanie obiektowe
● programowanie funkcyjne - Tworzenie aplikacji w warstwie klienta
● operacja na strukturze DOM
● wykorzystanie biblioteki jQuery
● implementacja rozbudowanych aplikacji - Tworzenie aplikacji w warstwie serwerowej
● środowisko uruchomieniowego NodeJs
● zarządzanie modułami oraz tworzenie własnych z wykorzystaniem NPM (Node Package Manager)
● implementacja rozbudowanych aplikacji - Architektura REST
● protokół HTTP oraz notacja JSON
● budowa aplikacji wykorzystująca API REST usług zewnętrznych
● implementacja aplikacji prezentującej aktualną dane pogodowe
● implementacja aplikacji prezentującej aktualne kursy walut - System kontroli wersji Git oraz platforma GitHUB
● tworzenie repozytoriów lokalnych
● zarządzanie zmianami na poziomie plików
● obsługa repozytoriów zdalnych - Platformy chmurowe
● architektura PaaS (Platform As a Service)
● integracja platformy chmurowej i repozytorium git
● wdrażanie własnych systemów na platformie chmurowej Render - Bazy danych
● bazy relacyjne oraz język SQL
● bazy obiektowe
● budowanie aplikacji bazodanowych z wykorzystaniem silnika MongoDB
● projektowanie struktur danych
● integracja warstwy serwerowej i bazy danych
● obsługa administracyjna z wykorzystaniem konsoli - Architektura SPA (Single Page Application)
● środowiska developerskie oparte na chmurze (Cloud Based IDE)
● wstęp do frameworka React oraz platformy CodeSandbox
MASZ PYTANIA?
Jeśli masz pytania odnośnie naszej oferty kształcenia, zastanawiasz się czy programowanie jest dla Ciebie, lub szukasz kursu dostosowanego do swoich potrzeb zapraszamy do kontaktu z nami. Zadzwoń pod nr. telefonu 505 233 187, lub skorzystaj z formularza kontaktowego. Postaramy się odpowiedzieć na Twoje pytania szybko i wyczerpująco.
W celu zapisania się na darmową lekcję próbną prosimy o skorzystanie z formularza zgłoszeniowego.
Projekt i realizacja: Kilos.pl