Szkoła Programowania i Matematyki
Napisz do nas   |   505 233 187   |

Program Nauczania

Szkoła przyszłych profesjonalistów!

Uczymy języków Scratch, Stride, Java, Python, C#, Java Script, programowania aplikacji mobilnych i sztucznej inteligencji

Scratch

Scratch

Scratch to edukacyjny język obiektowy, stworzony jako środek do nauczania dzieci i młodzieży (od 8 lat wzwyż) podstaw programowania oraz środowisko programistyczne służące do tworzenia i uruchamiania programów w tym języku.

Cel: Podstawy programowania z wykorzystaniem języków blokowych, tworzenie gier 2D

Środowisko programistyczne Scratch

  • Zmienne oraz typy danych: liczbowe, logiczne, kolekcje
  • Wyrażenia algebraiczne
  • Instrukcje iteracyjne
  • Instrukcje warunkowe
  • Elementy programowania wielowątkowego 
  • Programowanie zdarzeniowe
  • Elementy grafiki komputerowej i animacji
  • Zagadnienia fizyki:
    ● kolizje
    ● ruch jednostajny, jednostajnie przyśpieszony i grawitacja
  • Elementy algorytmiki
  • Projektowanie i implementacja rozbudowanych aplikacji i gier w Scratch

Java

Java

Technologia Java to podstawa projektowania niemal każdego rodzaju aplikacji sieciowej - stanowi ogólnoświatowy standard wykorzystywany przy tworzeniu aplikacji dla urządzeń mobilnych, aplikacji wbudowywanych, gier, zawartości i treści internetowych.

1 moduł

Cel: Podstawy programowania obiektowego, tworzenie gier 2D

Wprowadzenie do języka Java i środowiska programistycznego Greenfoot

  • Typy danych
    ● typy prymitywne i obiektowe
    ● klasa, obiekt i referencja
    ● tablice i listy
  • Obiektowość w Javie
    ● obiekty i klasy
    ● atrybuty i metody klasy
    ● konstruktory
    ● hermetyzacja
  • Instrukcje warunkowe
  • Blokowość kodu i zakres widoczności zmiennych
  • Wyrażenia algebraiczne i operatory logiczne
  • Instrukcje iteracyjne
  • Operatory inkrementacji i dekrementacji
  • Podstawowe wzorce projektowe
  • Projektowanie i implementacja aplikacji w środowisku Greenfoot
    ● algorytmy i struktury danych
    ● rozbudowane gry 2D
    ● zagadnienia fizyki gry

2 moduł

Cel: Zaawansowane zagadnienia programowania w języku Java

  • Struktury danych
    ● listy linkowane
    ● kolejki
  • Programowanie obiektowe (Object Oriented Programming)
    ● dziedziczenie i kompozycja (relacja IS oraz HAS)
    ● modyfikatory dostępu (private, public) oraz zasady hermetyzacji
    ● metody abstrakcyjne
    ● polimorfizm metod (przedefiniowanie metod w podklasach)
    ● zasady budowania struktur obiektowych
  • Algorytmika
    ● zasady budowania algorytmu
    ● algorytmy warunkowe i iteracyjne
  • Wzorce projektowe (Design Patterns)
    ● kreacyjne - sposób tworzenia obiektów
    ● strukturalne - zależności miedzy obiektami
    ● behawioralne - zachowanie współpracujących obiektów
  • Zagadnienia fizyki
    ● kolizje
    ● ruch jednostajny, jednostajnie przyśpieszony i grawitacja
  • Projektowanie i implementacja rozbudowanych aplikacji

C#

C#

C# jest wysokopoziomowym, zorientowanym obiektowo językiem programowania ogólnego przeznaczenia, który jest odpowiedzią Microsoftu na Jave. C# jest ścisłe zintegrowany z platformą .NET, która jest zarówno frameworkiem jak i środowiskiem uruchomieniowym.

1 moduł

Cel: Aplikacje desktopowe systemu Windows

  • Wprowadzenie do C# oraz środowiska Visual Studio
    ● Tworzenie aplikacji konsolowych
    ● Tworzenie aplikacji z interfejsem użytkownika GUI
  • Algorytmika w C#
    ● Algorytmy grafowe
    ● Algorytmy rekurencyjne
    ● Programowanie funkcyjne
    ● Wzorce projektowe

2 moduł

Cel: Tworzenie gier 3D w C# i Unity 3D

  • Wprowadzenie do środowiska UNITY 3D
    ● Pojęcie sceny, kamery, światła
    ● Komponenty skryptowe w C#
    ● Operacje w przestrzeni 3D
    ● Aspekty fizyki gry
  • Tworzenie gier 3D w środowisku Unity
    ● Elementy Sztucznej Inteligencji (AI)

Stride

Stride

Stride to nowy sposób szybszego pisania kodu podobnego do języka Java bez ciężaru błędów składniowych. Łączy on zalety edycji blokowej (Scratch) i edycji tekstowej (Java) w nowy styl programowania.

Cel: Podstawy programowania z wykorzystaniem języków tekstowych, tworzenie gier 2D

Wstęp do języka Stride i środowiska programistycznego Greenfoot

  • Porównanie Scratch i Stride
  • Środowisko, Scena i aktorzy
  • Typy danych
  • Operacje tekstowe
  • Instrukcje warunkowe
  • Blokowość kodu i zakres widoczności zmiennych
  • Wyrażenia algebraiczne i operatory logiczne
  • Instrukcje iteracyjne
  • Fizyka gry
  • Implementacja  gier w Stride

Python

Python

Python to język programowania wysokiego poziomu ogólnego przeznaczenia, o rozbudowanym pakiecie bibliotek standardowych, którego ideą przewodnią jest czytelność i klarowność kodu źródłowego. Jego składnia cechuje się przejrzystością i zwięzłością.

1 moduł

Cel: Algorytmika, architektura systemów komputerowych

  • Wprowadzenie do Pythona oraz środowiska PyCharm
    ● Porównanie Java, C# i Python
    ● Podstawy składni
    ● Wbudowane typy danych oraz instrukcje sterujące
    ● Kolekcje
    ● Programowanie obiektowe
  • Algorytmy i struktury danych w Python
    ● Algorytmy z elementami kombinatoryki
    ● Algorytmy z elementami kryptografii
    ● Programowanie funkcyjne
    ● Operatory lambda
    ● Algorytmy sortowania
    ● Algorytmy rekurencyjne
    ● Zadania konkursowe i olimpijskie
  • Struktury danych
    ● Listy, Zbiory, Słowniki, Tuple
    ● Typy mutowalne i niemutowalne
    ● Kolejki (FIFO) i Stosy (LIFO)
  • Programowanie równoległe
    ● Procesor (CPU) a rdzeń (CORE)
    ● Proces a wątek w systemie operacyjnym
    ● Ograniczenia w zrównoleglaniu przetwarzania
    ● Algorytmy wykorzystujące wielowątkowość
  • Aplikacje Windows w Python
    ● Tworzenie aplikacji graficznych z wykorzystaniem biblioteki Turtle
    ● Tworzenie aplikacji użytkowych z wykorzystaniem biblioteki Pygame
    ● Tworzenie gier z elementami AI

2 moduł

Cel: Architektura oprogramowania- budowa systemu typu CRUD

  • Architektura oprogramowania
  • Architektura aplikacji trójwarstwowych
  • Aplikacje CRUD
  • Wprowadzenie do frameworku Django
  • HTTP vs HTML
  • Protokół HTTP: metody GET, POST oraz kody błędów
  • Tworzenie stron HTML z wykorzystaniem skrypletów oraz szablonów stron
  • Tworzenie struktur bazodanowych
  • Tworzenie aplikacji CRUD w Python i Django

Java Script

Java Script

JavaScript, w skrócie JS to skryptowy oraz wieloparadygmatowy język programowania, stworzony przez firmę Netscape, najczęściej stosowany na stronach internetowych.

Cel: Budowa wielowarstwowych systemów ("Full stack development") z wykorzystaniem języka JavaScript

  • Wprowadzenie do języka HMTL/CSS
  • Wprowadzenie do języka JavaScript
    ● instrukcje i struktury danych
    ● programowanie obiektowe
    ● programowanie funkcyjne
  • Tworzenie aplikacji w warstwie klienta
    ● operacja na strukturze DOM
    ● wykorzystanie biblioteki jQuery
    ● implementacja rozbudowanych aplikacji
  • Tworzenie aplikacji w warstwie serwerowej
    ● środowisko uruchomieniowego NodeJs
    ● zarządzanie modułami oraz tworzenie własnych z wykorzystaniem NPM (Node Package Manager)
    ● implementacja rozbudowanych aplikacji
  • Architektura REST
    ● protokół HTTP oraz notacja JSON
    ● budowa aplikacji wykorzystująca API REST usług zewnętrznych
    ● implementacja aplikacji prezentującej aktualną dane pogodowe
    ● implementacja aplikacji prezentującej aktualne kursy walut
  • System kontroli wersji Git oraz platforma GitHUB
    ● tworzenie repozytoriów lokalnych
    ● zarządzanie zmianami na poziomie plików
    ● obsługa repozytoriów zdalnych
  • Platformy chmurowe
    ● architektura PaaS (Platform As a Service)
    ● integracja platformy chmurowej i repozytorium git
    ● wdrażanie własnych systemów na platformie chmurowej Render
  • Bazy danych
    ● bazy relacyjne oraz język SQL
    ● bazy obiektowe
    ● budowanie aplikacji bazodanowych z wykorzystaniem silnika MongoDB
    ● projektowanie struktur danych
    ● integracja warstwy serwerowej i bazy danych
    ● obsługa administracyjna z wykorzystaniem konsoli
  • Architektura SPA (Single Page Application)
    ● środowiska developerskie oparte na chmurze (Cloud Based IDE)
    ● wstęp do frameworka React oraz platformy CodeSandbox

Zapisy i ceny

MASZ PYTANIA?

Jeśli masz pytania odnośnie naszej oferty kształcenia, zastanawiasz się czy programowanie jest dla Ciebie, lub szukasz kursu dostosowanego do swoich potrzeb zapraszamy do kontaktu z nami. Zadzwoń pod nr. telefonu 505 233 187, lub skorzystaj z formularza kontaktowego. Postaramy się odpowiedzieć na Twoje pytania szybko i wyczerpująco.
W celu zapisania się na darmową lekcję próbną prosimy o skorzystanie z formularza zgłoszeniowego.

NAPISZ DO NAS!
Kod z obrazka*     

Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych do celów i w sposób niezbędny do wykonania usługi serwisowej zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Jestem świadomy/a, że w każdej chwili mogę zaktualizować lub wycofać swoje dane.

©2024 Szkoła Programowania i Matematyki PETRA. Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności (RODO). TSJPŚKJCHZN 1/14/87189
Projekt i realizacja: Kilos.pl